Komuniti Pendidikan Kuantan

Forum Cikgu-cikgu Sekitar Kuantan
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log in  

Share | 
 

 manager bank!(18sx)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: manager bank!(18sx)   30th April 2008, 2:02 pm

Ada seorang pak cik yang bernama Pak DI yang sangat kaya. Setiap hari
beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari tepat pukul 9 pagi
Pak DI dah pun bersiap sedia terpacak di kuanter bank untuk menympan
RM1000nya. Setelah lebih kurang setahun berlalu, kehadirannya setiap
hari disedari oleh Manager Bank. Menager Bank itu pun memanggilnya ke
office dan bertanya...

Manager : Setiap hari saya lihat pak cik akan menympan RM1000 di bank.
Apa kerja pak cik?

Pak DI : Saya ni sebenarnya tak de kerja encik. Cuma saya suka
bertaruh. Setiap hari saya akan bertaruh dan saya tak pernah kalah.

Manager : Ooo... ini sudah cukup bagus. Tapi pak cik mungkin belum
bertemu dengan orang yang teror macam saya ni. Kalau pak cik bertaruh
dengan saya jangan haraplah nak menang.

Pak DI : Iye ke? Kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager : Okay. Sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.

Pak DI : Macam ni... dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik akan
kehilangan telur encik. Kalau betul encik akan hilang RM1000, kalau
tak saya akan bayar encik RM1000.

Manager : Hahaha.. tak logiklah pak cik. Tapi tak pe... saya setuju.

Setelah kedua-duanya setuju mereka pun beredar. Besoknya bila bangun
pagi Manager tu pun meraba telurnya.. ooh masih ada. Begitulah
seterusnya hinggalah sampai ke hari yang ketujuh dia dapati telurnya
masih lagi ada.. Dengan suka hatinya Manager tersebut pun pergilah
berjumpa dengan Pak DI.

Manager : Pak cik sorrylah ye.. telur saya masih lagi ada..

Pak DI : Betul ke? Aku tak percaya... Mari sini aku pegang...

Lalu dipegangnya anu Manager tu. Sambil tersenyum Pak DI pun berkata..

Pak DI : Okaylah.. Betul kata kau. Nah ambil RM1000 ni. Pak DI pun
menghulurkannya.

Manager : Hari ni baru pak cik tahu siapa yang teror... Sorrylah pak
cik hari ni pak cik tak dapat pergi bank lagi keh.. keh.. keh...

Tiba-tiba Pak Di mengeluarkan RM4000 dan pergi ke kaunter bank.
Manager tersebut rasa hairan lalu bertanya pada Pak DI..

Manager : mana pak cik dapat duit sebanyak tu?

Pak DI : Pak cik bertaruh dengan kawan pak cik Guard kat luar tu tadi
RM5000.

Manager : Bertaruh apa?

Pak DI : Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur Manager Bank..

Manager : Tak guna punya orang tua..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: manager bank!(18sx)   7th May 2008, 2:02 am

kah..kah..kah...giler tuutt punya lawak..a gud one mr c... Laughing
Back to top Go down
View user profile
 
manager bank!(18sx)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Set relationship manager of the Central Bank instead of Abdel Basset Turki
» A "STANDBY LETTER OF CREDIT" IS A "BANK GUARANTEE"
» Piggy Bank Curse
» Director told the world that compete with the private sector fear Bank of America and wants to grab the top of the ministries Association of private banks: Cache save us from the global crisis and the government does not have learned the details of the gr
» NBA Player Robs Bank

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Komuniti Pendidikan Kuantan :: Perkara Am :: Jenaka, Lawak Antarabangsa, Teki-teki dan Sejenis dengannya-
Jump to: