Komuniti Pendidikan Kuantan

Forum Cikgu-cikgu Sekitar Kuantan
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log in  

Share | 
 

 curang 3 kali jer..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: curang 3 kali jer..   18th April 2008, 11:48 am

Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumur sedang makan malam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yg ke 50 tahun.

Suaminya, seorang Tan Sri dan bekas ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya, bernama Maria.

"Maria, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kita tempuh, abang amat menyanyang Maria, tapi ada satu perkara yg asyik bermain-main di benak abang ni dan abang selalu bertanya-tanya. Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Maria curang dgn abang selama ni?"

Maria agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminya itu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang, Maria mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni"

"3 kali?" Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak la marah, dah tua dah dan memang berniat utk memaafkan isterinya,"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Maria?"

Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama, "Abang ingatkan masa kita mula-mula kawin, terus beli rumah dan selang beberapa tahun, kita susah sangat masa tu hingga rumah kita hampir nak dirampas oleh bank"

"Ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami. Si isteri menyambung cerita, "Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Maria pergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumah kita, malah bagi tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."

"Emmmm.. sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan maria kerana apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak", kata si suami, " Kali ke 2 pulak?"

"Abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhan dalam otak pembedahan?" si isteri menyambung cerita "Ya, abang ingat" jawab si suami. "Kalau macam tu, abang pasti ingat yg Maria ada pergi jumpa doktor pakar tu dan esoknya, dia setuju buat pembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apa pun.."

"Oh maria, walau perit hati ini mendengarkan, tapi abang tetap maafkan maria sebab apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana sayangkan abang jugak.. yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si Tan Sri. Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah, "Abang, ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abang perlukan 248 undi lagi...."

Tan Sri pengsan kat situ jugak...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
Goonerville
Cikgu Cemerlang
Cikgu Cemerlang
avatar

Posts : 68
Join date : 2008-03-17

PostSubject: Re: curang 3 kali jer..   18th April 2008, 6:48 pm

248? banyak tue...parlimen mane tan sri nie betanding?
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: curang 3 kali jer..   23rd April 2008, 1:37 pm

batang berjuntai kot! rabbit
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
Sponsored content




PostSubject: Re: curang 3 kali jer..   

Back to top Go down
 
curang 3 kali jer..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kapan puasa pertama kali dimulai..?
» Goddess Kali: The Dark Mother Illuminates Over New York City
» Salawat 1 kali, dibalas 10 kali, shalawat 1juta kali....?
» Barzani: Maliki may think of using F-16s to attack Kurdistan ( Does Barzani need a check up?)
» SEJARAH AQIQAH

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Komuniti Pendidikan Kuantan :: Perkara Am :: Jenaka, Lawak Antarabangsa, Teki-teki dan Sejenis dengannya-
Jump to: