Komuniti Pendidikan Kuantan

Forum Cikgu-cikgu Sekitar Kuantan
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log in  

Share | 
 

 POLIGAMI...!

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   17th March 2008, 8:18 pm

kalau dah polgami,mestilah untuk lelaki melayu dan Islam,takkan Cina dan India nk poligami plak,bang.
sebab itu dlm Islam ckp hanya yg MAMPU memberi nafkah Zahir dan Batin saja yg boleh berpoligami..sebab tu kena faham dulu dr segi agama..
banyakkan dengar dr sudut agama,jgn dr geng ahli Parlimen yg kena tendang tuh..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   19th March 2008, 12:33 am

aku sokong balsa12 cheers
Back to top Go down
View user profile
sundayman
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 49
Join date : 2008-03-05

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   1st April 2008, 9:20 am

aku suka polycarbonate....

apa apa pun poligami ni bagus... tuhan kata bagus, nabi kata bagus...



yg penting sanggupkah?



aku tak sanggup, sebab bini aku garang.... mua ka ka

lagi pun baik aku beli kawa meanstreak ..... udah tentu aku hepi eber apter...
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   2nd April 2008, 12:55 pm

Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
Goonerville
Cikgu Cemerlang
Cikgu Cemerlang
avatar

Posts : 68
Join date : 2008-03-17

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   6th April 2008, 12:15 am

ceh...dan2 letak gamba tangan sendiri..hurm,x kesah la..2 ke,3 ke..in a positive way,bleh menyelamatkan andartu,mengurangkan gejala sosial n menambahkan lagi org Islam atas muke bumi nie,x gitu???
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   6th April 2008, 2:33 pm

Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   6th April 2008, 9:37 pm

akan jadik ginila kalu memilh sgt...basi...
Back to top Go down
View user profile
liana050
Guru Besar
Guru Besar
avatar

Posts : 77
Join date : 2008-03-15
Age : 36
Location : bumi yg ku pijak

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   7th April 2008, 9:31 am

huuu sensitip ahahaaha
Back to top Go down
View user profile
coffee_princess
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 45
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   8th April 2008, 2:32 pm

uwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th April 2008, 1:48 pm

Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   1st June 2008, 1:01 pm

ala jodoh ajal maut suma di tgn tuhan...tapi gulz dun 4get to usaha yekkk...jgn mcm tggu bulan jatuh ke riba...
Back to top Go down
View user profile
Goonerville
Cikgu Cemerlang
Cikgu Cemerlang
avatar

Posts : 68
Join date : 2008-03-17

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   8th June 2008, 6:55 pm

hurm, good guys are hard to find these days, same goes wif women...dah jadi cam spesis terancam..but,poligami pun xleh suke2 ati gak, ade syarat2nye kan...so, kalo rase layak n mampu blaku adil, ape salahnye, lagipun daripada dok skandal baik kawin trus..
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th June 2008, 1:14 pm

Akil nafi kahwin dengan Waheeda

Oleh Norliza Mohamad Zakaria
liza.zakaria@utusan.com.my



AKHIL Hayy bersama tiga anugerah platium termasuk dua platinum berkembar yang diterimanya baru-baru ini.





KALAU sudah namanya orang popular, apa saja yang dilakukan mereka, sudah tentu akan diperhatikan.

Lalu, apabila artis-artis popular dikaitkan dalam episod percintaan, mereka sudah tentu akan menjadi tumpuan media.

Hal yang sama turut dilalui oleh bekas penyanyi rock yang kini beralih kepada lapangan nyanyian lagu-lagu dakwah dan penceramah terkenal, Akil Hayy.

Beberapa bulan lalu, industri hiburan tanah air dikejutkan dengan laporan kononnya Akil memilih penyanyi wanita terkenal, Waheeda sebagai isteri keduanya.

Menguatkan lagi dakwaan itu, apabila Waheeda membuat keputusan untuk ‘bersara’ dari dunia hiburan.

Namun begitu, tiada sebarang jawapan yang pasti keluar dari mulut kedua-dua bintang popular itu.

Justeru, pada majlis pelancaran album terbarunya, Nasyid Legenda 2, Akil membuka mulut membicarakan cerita ‘perkahwinan keduanya’ kepada media secara terbuka.

Dalam nada tenang, ustaz rock itu menafikan khabar angin yang tersebar luas sebelum ini.

“Tidak. Saya tidak pernah bernikah dengannya (Waheeda). Saya rasa benda ini (gosip) semua artis akan lalui, apabila kita menempa nama pasti banyak mata yang memandang.

“Dia (Waheeda) sebenarnya sedang dalam proses berjihad untuk kembali ke jalan yang benar. Sebab itulah saya rasa prihatin tetapi mungkin orang ramai salah faham,” jelas bapa kepada lima orang anak itu tanpa berselindung.

Tidak mahu memanjangkan lagi isu yang disifatkannya sebagai khabar angin semata-mata, kata Akhil, hubungannya dengan Waheeda saling tidak ubah seperti rakan artis semata-mata.

Menganggap segala yang melanda dirinya kini sebagai tsunami dan ujian dalam hidup, Akhil pada masa yang sama mengharapkan pengertian dan kesabaran daripada isterinya yang tercinta, Maizawati Zainal.

“Dalam perkara macam ini, isteri saya perlu memahami situasi saya sebagai artis. Seringkali saya ingatkan padanya agar dia perlu sentiasa ada perasaan menyayangi bukan memiliki.

“Saya musafir ke hulu dan ke hilir, bila dia (isteri) ada perasaan sayang dan percaya pada saya barulah dunia akan rasa aman,” ujar Aki lagi.

Sementara itu, beralih perbualan kepada kerjaya seninya pula, Akil memberitahu, untuk album terbarunya ini, dia memilih untuk merakamkan lagu-lagu saduran dalam Nasyid Legenda 2.

Akil bukanlah artis pertama yang memberi nafas baru pada lagu-lagu popular lama.

Usaha merakamkan lagu-lagu sedemikian juga kata Akil, sebetulnya memberi manfaat dan keuntungan yang bukan sedikit.

Menurutnya, tidak kira apa juga genre muzik yang dimainkan, selagi ada peminatnya, selagi itulah lagu tersebut mampu bertahan walaupun berpuluh tahun lamanya.

“Memang menguntungkan. Tetapi, ia bukan satu perkara yang senang kerana setiap pembikinan album sebegini tidak boleh main buat sahaja.

“Takut nanti penyanyi asal akan kata merosakkan lagu-lagu mereka,” kata Akhil Hayy yang gemar membahasakan dirinya ana.

Agak beruntung, kata Akhil Hayy, kali ini dia menerima sentuhan daripada komposer terkenal, Fauzi Marzuki untuk album ketiganya itu.

“Fauzi memang ada alirannya yang tersendiri dalam menampakkan keaslian nasyid dan bila orang dengar, orang akan kata ya, inilah nasyid.

“Bagi saya, konsep yang saya tampilkan sangat berbeza kerana saya rakamkan semula lagu nasyid berkumpulan wanita secara solo dengan cara tersendiri,” katanya.

Album Nasyid Legenda 2 memuatkan lagu-lagu seperti Berita Gembira, Adam Dan Hawa, Dikit Sedikit dan Warna Alam yang merupakan lagu-lagu yang pernah dipopularkan oleh kumpulan Al-Jawaher.

Tidak ketinggalan, ia turut memuatkan lagu-lagu nyanyian kumpulan El-Suraya iaitu Anak Derhaka, Pohon Dan Pinta, Hawa Nafsu dan Hidup Yang Hampa.

Menurut Akhil Hayy, album tersebut merupakan kesinambungan album pertamanya Nasyid Legenda yang berjaya mencatat jualan melebihi 40,000 unit.
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th June 2008, 1:17 pm



Hakim izin nikah isteri keempat


KUALA TERENGGANU: “Saya tak amalkan apa-apa ilmu...cuma berpegang kepada petua iaitu jika mahu berkahwin lebih daripada satu, perlu ada kemampuan serta mampu berlaku adil dan jujur kepada semua isteri dan anak,” kata seorang broker tanah, Abu Bakar Embong, 49, dari Kampung Teluk Menara, Manir, dekat sini, semalam.

Abu Bakar menceritakan petuanya itu ketika ditemui selepas Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, meluluskan permohonannya untuk bernikah dengan isteri keempat, Suhaili Alias, 24, dalam tempoh terdekat.

Dia bersyukur mahkamah meluluskan permohonannya untuk menikahi isteri keempat, apatah lagi mendapat persetujuan semua tiga isterinya sekarang, Asnah Jusoh, 46 (isteri pertama),; Mazumi Ismail, 45, (isteri kedua) dan Norazlina Ariffin, 25, (isteri ketiga).

Katanya, dia berkahwin dengan isteri pertama ketika berusia 19 tahun sebelum menikahi isteri kedua dan ketiga beberapa tahun kemudian. Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan 25 cahaya mata, 14 perempuan dan 11 lelaki berusia antara empat bulan hingga 25 tahun serta tiga cucu.
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
Sponsored content




PostSubject: Re: POLIGAMI...!   

Back to top Go down
 
POLIGAMI...!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» POLIGAMI........
» POLIGAMI: Nikahi Janda Beranak Yatim
» deenee vs cain ; Poligami dan Poliandri, antara Islam, Keadilan dan Kesetaraan Terhadap Perempuan
» Muslimah takut poligami....
» bukti foto yesus poligami

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Komuniti Pendidikan Kuantan :: Perkara Am :: Sembang-sembang Kedai Kopi-
Jump to: