Komuniti Pendidikan Kuantan

Forum Cikgu-cikgu Sekitar Kuantan
 
HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log in  

Share | 
 

 POLIGAMI...!

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: POLIGAMI...!   6th March 2008, 12:44 pm

kenapa pompuan marah sangat dengan topik ini? Smile
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
Mr.A
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 73
Join date : 2008-03-03
Age : 35
Location : Sekilau Hill

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   6th March 2008, 10:01 pm

mr civic wrote:
kenapa pompuan marah sangat dengan topik ini? Smile

aku pun tatau..
poligami ok ape..
politeknik pun ok..
poliklinik lagi ok..

polyplastik tak sedap.. affraid
Back to top Go down
View user profile http://www.malaysianbikers.com.my/forum
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   6th March 2008, 10:20 pm

scratch bukan marah tp kecewa...
x dapat nak bayangkan kalu berkongsi jarum.. tongue
Back to top Go down
View user profile
Mr.A
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 73
Join date : 2008-03-03
Age : 35
Location : Sekilau Hill

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   6th March 2008, 10:26 pm

azwana5056 wrote:
scratch bukan marah tp kecewa...
x dapat nak bayangkan kalu berkongsi jarum.. tongue

ooo aku paham...
so diminta en.sivik jawab..
Back to top Go down
View user profile http://www.malaysianbikers.com.my/forum
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   7th March 2008, 8:51 am

baiklah aku akan jawab..
cuba korg bayangkan hak berpoligami diberikan pd pompuan..
chaos dan riot jdnya, sb pompuan sgt emosi dlm bnyk hal..
jd mereka jarang mengikut akal dan bnyk mengikut hati...
jd sb itulah kuasa berpoligami diberikan pd lelaki..!dr main kayu 3 @ 42 baik nikah secara sah..
ttg berkongsi jarum pulak.. aku maleh nk cerita banyak..
sb jarum itu akan di"steril"kan selepas setiap kali digunakan...
wassalam..
dan akhir kata..
RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
coffee_princess
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 45
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th March 2008, 1:35 am

ahaks! honesty is d best policy.. queen
Back to top Go down
View user profile
coffee_princess
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 45
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th March 2008, 2:33 am

mr civic wrote:
kenapa pompuan marah sangat dengan topik ini? Smile
nature seorg pompuan hatinya sgt la lembut.. amat rapuh.. fragile...
mane tak tersentuh hati seorg yg bnama pompuan tatkala hati sang suami berpaling arah...
lagi2 la poligami itu tanpa disedari... tahu2 dah ade madu... anak tiri... uwaaaaaa... tatkala mengetahui... hati hancur berkecai... bagai di robek2 dan dicurah cuka... sobsobsobbbb
dan mmg nature manusia akan marah bl berkongsi sesuatu yg asalnya hanya utk kita walaupn mnyedari ia mungkin bkn milik hakiki... pandai2 la obatkn hati isteri yg dah parah nuh, bak kata nabil, wa dah abis cakap, lu pk la sendiri.... ahaks, dun get it 2 emo.. queen
Back to top Go down
View user profile
Mr.A
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 73
Join date : 2008-03-03
Age : 35
Location : Sekilau Hill

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th March 2008, 10:47 am

adeh... gue takleh campur lagi
sbb gue BUJANG TERUNA MUDE REMAJE.. yeah!
cheers
Back to top Go down
View user profile http://www.malaysianbikers.com.my/forum
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th March 2008, 9:45 pm

wow..panjangnya penerangan dr puteri kopi..
apakah ini ikhlas dr hati @ cuma kata2 yg penuh emosi...
semua yg berlaku ade baik buruknya..
kalau semua benda kita asyik pandang pd negatifnya..
bila ini akan menjadi satu perkara yg elok..
walaupun sebenarnya menda ini elok d cc agama..
tu aku malas ckp,cm ustaz jdnya..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
coffee_princess
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 45
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   10th March 2008, 10:44 pm

sume yg ditulis oleh sang puteri tu juz nk terang kenape pompuan marah..
bkn emo.. nk bagitau... bio terang yg sbnrnya, pompuan mmg g2 nature nye..
pandai2 la lelaki counter back.. itu shj wahai mr civic... ahaks... queen
Back to top Go down
View user profile
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   11th March 2008, 12:15 am

bukan menentang hukum allah...tp dulu dah janji setia pada yg satu buat ape nak dua..3 n 4...kalu mampu teruskan...tapi sian bini...mesti tebayang mcm mana......???kalu sanggup sakitkan ati seorang yg disayangi teruskan...tp pastikan adil...mampu...

dari apa yg aku tgk pakcik2 aku suma balik kat bini no 1 wlaupun ada yg no2 ke 3.tahla nauzubillah... Sad
Back to top Go down
View user profile
coffee_princess
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 45
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   11th March 2008, 4:13 pm

things happen 4 reasons.. but some cases, it happen for no reasons..
hmmmm.... its been fated maybe... hard 2 believe it hapen but....wat 2 say...
anyway, if dis kind of thing hapen 2 us, 4 women out there be stronger, tougher and positive our mind dat we r better than d 'gal nextdoor'... believe me, i'm 100% agreed wit erina dat someday he'l be back... ahaks!!! cegu kiah bg kate2 perangsang neh... azza, azza! go go caiyokk!!!
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   12th March 2008, 3:58 pm

betul korang bedua cakap (puteri n erina)
walaupun madu ni pahit tetapi lama2 n dgn hati pompuan itu sememangnya keras..
tetapi dengan berkat kesabaran dan ketekunan lelaki melembutkannya..
nescaya perkara ini akan menjadi ok..

itula kuasa yg ada pd lelaki..
POWER TO PERSUADE..
SOPHIST KE MENDE AKU TK INGAT.. Laughing
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   13th March 2008, 12:30 pm

ada kawan aku telah menjadi madu... muda lagi Sad

masa aku tau aku adalah orng yg terakhir tau...dan aku nangis ngan dia...dia ingat suma orang dah tau... Twisted Evil

ok..suami dia tak bg tau pun pasal perkahwinan dia yg kedua...masa dia tau madunya sedang mengandungkan anak si suami... affraid

si isteri dapat tau dari kwn suami yg kesian tgk si isteri di perbodohkan...si isteri skit punya cantik dan makan minum suma tejaga tapi suami tak puas...nak gak lg satu...memang dia mampu...

bile si suami balik dari out station si isteri ajak g makan...muka tak sedih langsung..ni dia yg crite...

suami buat biasa jer...anak2 tggl umah...bile dah abis makan isteri pun tanya...betul ke cerita yg dia dengar..tegamam suami sampai tesedak...rilek jer...kata ye.

skang dah masuk tahun ke3 diaorg hidup bermadu...dia kata takde yg manisnye...cuma manis bg suami...dia mintak untuk bercerai...tapi suami tak nak...isteri kedua aku pernah jumpa...biasa je...tapi barang kemas sampai lengan...isteri pertama ni rilek jer...

mcm mana nih???where is the power to persuade??


ingatlah kalu korang bg satu kasih sayang pada isteri korang dia bleh bg 10 balik kat korang...sayangilah isteri korang...

tapi kalu bg masalah jaga2 jarum anda mungkin dipotong...

kalu soal yg ni jer baru lah kata hukum...tapi soal lain tak pulak???
lainlah kalu nak tolong orang susah ker?
mcm madu tiga...

jgan terlalu mengikut nafsu sok baru rugi... afro
Back to top Go down
View user profile
Mr.A
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 73
Join date : 2008-03-03
Age : 35
Location : Sekilau Hill

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   13th March 2008, 2:06 pm

mr civic wrote:
betul korang bedua cakap (puteri n erina)

POWER TO PERSUADE..
SOPHIST KE MENDE AKU TK INGAT.. Laughing

Socrates en.sivik
Back to top Go down
View user profile http://www.malaysianbikers.com.my/forum
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   13th March 2008, 6:01 pm

tu lah pasal..
pe pe je lah..
tp yg pastinya pompuan akan lihat jugak menda ni sbg satu masalah..
bila nk settle.
asyik nk sempitkan pemikiran jerr..
kalau dah tk berjaya pekawinan 2 @ 3@4 tu mungkin lelaki tu tk pandai handle..
tp tkan semua lelaki camtu.,tol?
takkan tkde langsung yg berjaya dlm hal ni..
ok,dr segi lelaki plak,yg berkualiti plak dah sikit sgt kt DUNIAWI ni..
jd kalau yg ok tu mungkin ramai yg dh kawin.
jd kalau yg kualiti nilah yg korg kena consider,jgnlah amek mcm yg ko cerita tu td erina..
fuhhhh panjang giler...
akan bersambung lg..
jawab jgn tk jwb.. Sad
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
coffee_princess
Kerani Gaji
Kerani Gaji
avatar

Posts : 45
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   14th March 2008, 7:35 pm

excuse me... mencelah... juz nk wat statement..
power of persuading others tru' speech... if not mistaken bukan ke RHETORIC?.. Kalo x salah la...ahaks... queen
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   14th March 2008, 9:29 pm

ari ni khutbah jumaat pun cerita pasal poligami,..
antaranya adalah adil n jika tk bleh adil tk perlulah berkahwin lg..
lg satu adil dlm memberi nafkah,tempat tinggal dan bermalam..
yg menjadi salah anggap tu dtg dr pihak orientalis kata pak imam..
sedangkan diorg tidur dgn sape diorg nk tkpe..
ape ape saje org barat nih..
islam sebenarnya agama sempurna..yg tk sempurna hanyalah umatnya..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
liana050
Guru Besar
Guru Besar
avatar

Posts : 77
Join date : 2008-03-15
Age : 36
Location : bumi yg ku pijak

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   15th March 2008, 8:07 pm

kalu aku laki aku nak kawin lain tak pe kot...tapi aku tak kan jadi no 2 atau seterusnya
Back to top Go down
View user profile
erina
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 249
Join date : 2008-03-05
Age : 35
Location : kuantan,pahang

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   16th March 2008, 1:49 pm

sempoi liana050..memang you deserve a house in heaven cheers
Back to top Go down
View user profile
mr civic
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 414
Join date : 2008-03-05
Location : Field Village

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   16th March 2008, 6:17 pm

tgk,org pompuan pun kalu jd lelaki nk poligami,inikan plak lelaki sejati..
patut kita membantu wanita yg bujang n ibu tunggal ke supaya mereka ada org yg menjaga mereka..
itulah antara sebab poligami,bukan sebab nafsu semata2..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mrcivic
Mr.A
Moderator Forum
Moderator Forum
avatar

Posts : 73
Join date : 2008-03-03
Age : 35
Location : Sekilau Hill

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   16th March 2008, 7:57 pm

ye saye sokong
Back to top Go down
View user profile http://www.malaysianbikers.com.my/forum
alfishahreena
Tokey Kantin
Tokey Kantin


Posts : 40
Join date : 2008-03-11
Age : 37

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   16th March 2008, 10:08 pm

Yang biasa dengar berapa org pun diaorg kawin...akhirnya...yg pertama tu gak yg paling baik...so, buat per buang duit tambah 2,3,4 setia paa yg satu..takyah penin.
Back to top Go down
View user profile
nadineyunos
Guru Besar
Guru Besar
avatar

Posts : 107
Join date : 2008-03-11
Age : 36
Location : kt meja komputer aku le

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   17th March 2008, 12:30 pm

korang ni ske sgt nak berpoligami...cer kalau mende ni jadik kat kakak korang ke mak korang ke adik pompuan korang ke tak ke kesian?? Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
balsa12
Jaga Sekolah
Jaga Sekolah


Posts : 8
Join date : 2008-03-10

PostSubject: Re: POLIGAMI...!   17th March 2008, 6:28 pm

kesian la...tp kalo mendatangkan kebaikan pd sume yg terlibat x salah..
bnyk yg berlaku sekarang sume x mendatangkan kebaikan..
ramai yg pilih anak dara instead of janda or single mother, so not serve the purpose la tujuan poligami tu...
btw, mampu ke laki melayu ni nak berpoligami dr segi nafkah zahir?
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: POLIGAMI...!   

Back to top Go down
 
POLIGAMI...!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» POLIGAMI........
» POLIGAMI: Nikahi Janda Beranak Yatim
» deenee vs cain ; Poligami dan Poliandri, antara Islam, Keadilan dan Kesetaraan Terhadap Perempuan
» Muslimah takut poligami....
» bukti foto yesus poligami

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Komuniti Pendidikan Kuantan :: Perkara Am :: Sembang-sembang Kedai Kopi-
Jump to: